Přišel mi email bez přílohy - příloha ve formátu winmail.dat

GR hosting > Mailboxy

Pokud jste do vašeho poštovního klienta stáhli email "bez přílohy", ačkoliv odesílatel zprávy přílohu potvrdil, není příčina na našem poštovním serveru. Příčina je ve formátu odeslaného mailu z poštovního klienta Microsoft Outlook/Microsof Exchange - tedy u odesílatele emailu

Při určitém nastavení je email odeslán Outlookem ve formátu winmail.dat. Tento formát pak poštovní klient příjemce (pokud nejde také o Outlook) nedokáže zpětně dekódovat a korektně  tak zobrazit přiložené soubory. Jde přitom i o poštovní klienty Outlook Express nebo Microsoft Mail. Řešení je následují

  • doinstalace rozšíření poštovního klienta (Thunderbird - add-on LookOut)
  • uložení přílohy na lokální disk a pomocí utility Winmail Opener její otevřenít
  • upozornit odesílatele na nezbytnost změny nastavení formátu odesílaných zpráv v Outlooku

1. Ověření, zda email obsahuje přílohu

  • protože příloha není poštovním klientem rozpoznána, není běžný způsob (ikonka "sponky" v řádku zprávy) použitelný
  • je potřeba zjistit velikost emailu (sloupec Velikost)

  • u obou obrázků jde o tu samou zprávu zobrazenou v různých poštovních klientech - pouze u Outlooku 2007 došlo ke korektnímu zobrazení (včetně symbolu "sponky" indikující přítomnost přílohy)

2. Použití webmailu pro prohlížení emailu s přílohou winmail.dat

  • v aktuální verzi našeho webmailu je podpora TNEF zahrnuta
  • v náhledovém okně stačí pouze kliknout na odkaz Otevřít zprávu v nové záložce

3. Nastavení Microsoft Outlooku 2007

a) nastavení pro klienta

  • přejděte do menu Nástroje a vyberte položku Možnosti

  • v zobrazeném okně přejděte na kartu Formát pošty (1.)
  • klikněte na rozbalovací nabídku Nové zprávy ve formátu a vyberte HTML (2.) - lze také použít volbu Prostý text
  • nakonec ještě v okně Internetový formát... (3) přenastavte volbu z Formát RTF Aplikace MS Outlook na Převést do formátu HTML nebo Prostého textu

b) nastavení pro konrétní adresu

  • protože Outlook umožňuje nastavit formát odesílané pošty i pro jednotlivé adresy, můžete prověřit i kontakty aplikace Outlook
  • otevřete okno kontaktu a klikněte pravým tlačítkem myši na emailovou adresu
  • z kontextové nabídky vyberte položku Vlastnosti aplikace Outlook

  • v okně Vlastnosti e-mailu nastavte Internetový formát dle obrázku (při zvolené možnosti "Vhodný formát pro odeslání určí aplikace Outlook" bude použit formát nastavený v předchozí kapitole

4. Nastavení Outlook 2010

a) nastavení pro klienta

  • přejděte do menu Soubor, vyberte položku Možnosti, v zobrazeném okně zvolte Pošta (1.).
  • nejprve nastavte formát, ve kterém budou zprávy vytvářeny: v sekci Vytváření zpráv klikněte na rozbalovací nabídku Vytvářet zprávy v tomto formátu (2.) a vyberte HTML - lze také použít Prostý text

  • nakonec ještě v sekci Formát zprávy (2.) přenastavte volbu z Odeslat ve formátu RTF aplikace Outlook na Převést do formátu HTML (3.) nebo do Prostého textu
Nastaveni prevodu formatu RTF
b) nastavení pro konkrétní adresu
  • protože Outlook umožňuje nastavit formát odesílané pošty i pro jednotlivé adresy, můžete prověřit i kontakty aplikace Outlook
  • otevřete okno kontaktu a vyberte kartu Kontakt (1.); zvolte položku Obecné (2.) - zobrazí se emailová adresa
Nastaveni formatu u kontaktu
  • klikněte pravým tlačítkem myši na emailovou adresu (3.) (stačí i ukázat) a klikněte na ikonu (4.); z nabídky vyberte položku Vlastnosti aplikace Outlook
Nastaveni formatu odesilane zpravy pro kontakt
  • v okně Vlastnosti e-mailu nastavte Internetový formát dle obrázku (při zvolené možnosti "Vhodný formát pro odeslání určí aplikace Outlook" bude použit formát nastavený v předchozí kapitole

5. nastavení Microsoft Exchange

Add Feedback